Laatste reisverslag vanuit Aruba - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Christy Bruijne - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag vanuit Aruba - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Christy Bruijne - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag vanuit Aruba

Blijf op de hoogte en volg Christy

27 Mei 2015 | Aruba, Aruba

Gisteren heb ik mijn reisverslag geplaatst maar blijkbaar is er iets mis gegaan want veel mensen hebben hem niet gehad. Hierbij dus nog een keer.
Hoi Nederland!
Oeff.. Al weer mijn laatste reisverslag vanuit Aruba. Wow wat is de tijd omgevlogen zeg.. Ik weet nog goed dat we tegen elkaar zeiden, oh nog 2 maanden! En nu nog maar 2 nachtjes!! Niet te geloven maar toch echt waar. Wat gaan we het ontzettend missen! We zullen nog heel vaak gaan terug denken aan het altijd zonnige en warme Aruba! Aan "ons" eilandje waar we alles weten te vinden. Aan de geweldige stranden, de heerlijke restaurants, de vriendelijke bevolking en aan al onze nieuwe vrienden die we in deze 16 maanden hebben leren kennen.
Ik was al eerder van plan een reisverslag te typen maar de wifi op het park hielp hier niet mee mee. Daarom nu even terug in de tijd..
- 10 April: Nick heeft de Ronde van Aruba gelopen! 75 kilometer hardlopen rondom het eiland, en ja dan heb je echt heel het eiland gehad. Hij deed dit natuurlijk niet alleen maar met een team van 4 jongens. Ieder +- 2 keer 10 km. Ze hebben dit gehaald in 5 uur en 52 minuten. Super goed dus! Het is midden in de nacht omdat te temperaturen dan iets beter te doen zijn, maar als nog 26 graden. Ze zijn rond 02.00u gaan lopen en kwamen sochtends rond 08.00u weer binnen op de kazerne! Een hele prestatie dus! Er zijn 3 man geweest die de ronde alleen hebben gelopen, wauw dat doe ik ze niet na haha.
- 17 April: Bruiloft van Nick zijn collega. Heel speciaal om dat mee te mogen maken op Aruba. Eerst in het stadshuis en daarna de receptie op 1 van de mooie stranden. Tsja, dan mag je niet klagen!
- 19 April: Nu ben ik aan de beurt om te gaan hardlopen! Samen met 4 andere meiden doen we mee aan de Funstacle Master Run. 5 kilometer hardlopen met onderweg allemaal obstakels. Onder bussen door kruipen, door sloten heen, touwbrug, over van alles heen springen. Sommige dingen waren best pittig en het was behoorlijk warm. Het begon om 16.00u dus dan is de temperatuur nog ongeveer 30 graden en een lekker zonnetje erbij. Gelukkig konden we af koelen als we door de sloot heen moesten haha. Het was super leuk om hier mee mee te doen, natuurlijk wel voor de fun :)
- 24 April: Fotoshoot! Samen met Nick een fotoshoot gedaan zodat we nog mooie herinneringen hebben thuis. Op het strand van Eagle Beach, bij de wel bekende divi boom, op de steiger van Moomba waar allerlei leuke arubaanse bootjes liggen en op het rotsachtige strandje bij Malmok. We hebben super leuke en vooral mooie foto's!
- 27 April: Koningsdag. Op Aruba weinig te beleven op deze dag. Daarom hebben wij Konings-nacht goed gevierd met al onze vrienden op Moomba! Met een DJ en lekker veel borrels hebben we een top avond gehad. Op Koningsdag zelf heeft Nick nog mee gedaan met een hardloopwestrijd. Dit keer 10 kilometer. In 48 minuten heeft hij dit voltooid, waar hij overigens zelf niet tevreden mee was. Door de warmte en de nacht ervoor (borrels.. veel borrels...) ging het niet zo lekker. Maar toch weer een medaille en t-shirt erbij!
- 28 April: Omdat ik Aruba voor altijd met me mee wil nemen zat ik te denken wat ik daaraan kon doen. Een vriendinnetje van mij heeft de Aruba-ster laten tatoeëren en ook al ben ik niet een enorme tattoo fan, dit vond ik toch wel super leuk! Op de vlag van Aruba staat de ster en ook overal in Aruba zie je deze ster voorbij komen. Ik vond het dus ook wel een heel leuk idee en inmiddels staat er een kleine ster op mijn voet getatoeëerd.
- 29 April: Ze komen alles in huis taxeren zodat ze weten hoeveel er in de containers richting Nederland mee moet.
- 1 & 2 Mei: SAIL Aruba. SAIL Aruba staat in het teken van 200 jaar koninkrijk en 350 jaar Korps Mariniers. De mariniers hebben hun jaarlijkse open dag van het eigen terrein verplaatst naar de cruisehaven. Je kon hier van alles doen wat met de mariniers te maken heeft. Meevaren op hun boten, ziplinen, hindernisbaan, van alles bekijken en natuurlijk veel eten en drinken. Waarschijnlijk hebben jullie er in Nederland ook wel iets van mee gekregen want Koning Willem Alexander en Koningin Maxima waren hierbij aanwezig!
- 7 Mei: Mijn allerlaatste werkdag bij de kinderopvang. Ik vond het super jammer dat ik afscheid van iedereen moest nemen: collega's, kindjes en de ouders van de kindjes. Ik heb nog wel een hele leuke dag gehad en hartstikke leuke knutsels gehad van al mijn kindjes! Of ze het allemaal echt door hadden dat ik voorgoed weg ging dat denk ik niet want het zijn kindjes van een paar maanden tot ongeveer 4 jaar. Toch waren er een paar bij die met sippe gezichtjes zaten te kijken :( en natuurlijk vond ik het zelf ook jammer! Ik heb er een hele leuke tijd gehad en dan is het toch balen als je weer van iedereen afscheid moet nemen..
- 13 Mei: Ook Nick zijn vakantie is in gegaan! Vandaag komen de verhuizers alles inpakken. Al onze (grotere) spullen die niet mee gaan in de koffer plaatsen ze in de verhuiswagen en gaan in containers met de boot naar Nederland. Over ongeveer 6 weken zullen we het in Nederland ontvangen. Ons huisje word nu wel aardig leeg.. Gelukkig zijn de kasten, bedden, banken enz. gewoon van hier dus de belangrijkste dingen hebben we nog!
- 14, 15, 16, 17 Mei: Hemelvaartsdag en vakantie dus dat moet goed gevierd worden! Veel leuke dingen gedaan met vrienden, uit eten geweest, met zijn alle gegourmet, voor de eerste (en gelijk de laatste) keer bowlen in Aruba en gebruncht bij Hyatt Hotel. Hier mag je van 10.00u tot 14.00u zitten en onbeperkt eten en drinken wat je maar wilt! Ze hadden hele lekkere dingen, van uitgebreide ontbijtjes tot pasta's, vlees en vis en heel veel lekkere toetjes! Jam!
- 22 Mei: Onze afscheidsborrel voor collega's en vrienden in Gusto. De plek waar we vaak tot laat in de nacht borreltjes hebben gedronken en al ons bezoek mee naar toe hebben genomen! Het was natuurlijk een super gezellige avond! De volgende dag was iets minder leuk.. Haha..
- 24 Mei: Ons afscheidsetentje met "de groep". Inmiddels is onze groep al vaak gewisseld. Omdat wij er nu al langere tijd zijn hebben we veel vrienden zien komen en gaan. De hechte groep die we dus in de eerste maanden hebben gehad is al weer flink gewisseld. Toch hebben we altijd wel een vast groepje en daar zijn we dus voor de laatste keer mee uit eten geweest. Heel gezellig maar erg jammer dat dit de laatste keer voor ons is..
- 25 Mei: Nick is in zijn vakantie nog bezig geweest voor zijn motor rijbewijs. Op Aruba is dit heel wat goedkoper dan in Nederland (ongeveer €600 goedkoper) dus als je het wilt halen moet je het zeker hier doen! Het is niet alleen goedkoper maar ook heel wat makkelijker. Eigenlijk stelt het niks voor, als ik iedereen mag geloven die zijn rijbewijs hier haalt. Nick heeft hem dus ook binnen gesleept!
- 26 Mei: Ja dat is vandaag! Nog 2 nachtjes en dan is het zo ver. Donderdag 28 mei, onze einddatum op Aruba. Om 17.45u Arubaanse tijd gaat de KLM de lucht in en we zullen rond 11.00u Nederlandse tijd landen op Schiphol. Wat zal dit gek zijn zeg.. We zouden beide graag op Aruba willen blijven maar toch zijn we ook weer blij als we in Nederland zijn! Aan alles komt een eind en zo ook aan ons geweldige Aruba avontuur! We hebben geen seconde spijt gehad van de beslissing die we 1,5 jaar geleden hebben genomen. En nu gaan we naar huis met heel wat meer levens ervaring, heel veel nieuwe vrienden en een prachtige tijd om op terug te kijken!
Natuurlijk heb ik weer heel veel zin om weer in mijn eigen kapsalon te gaan staan! Voor iedereen die me gemist heeft, helaas zaterdag ben ik nog niet te vinden in C-Hair haha. De officiële datum staat op 15 juni om weer open te gaan! Ik zal weer nieuwe producten moeten gaan inkopen enz. dus daar geef ik mezelf nog even de tijd voor. Natuurlijk kunnen afspraken al eerder gemaakt worden en misschien.. maak ik wel een uitzondering :)
We hebben natuurlijk ook heel veel zin om onze familie en onze vrienden weer te kunnen zien! Maar eerst gaan wij nog heel erg genieten van onze aller aller laatste dag morgen! Nog even bruin bakken op het strand en de laatste keer uiteten op 1 van de mooie plekjes. We zien jullie allemaal weer in Nederland! Aan donderdag wil ik nog even niet denken, er zullen vast wat tranen gaan vloeien, net als dat ik nu snel mijn traantje weg veeg.

Aruba je was geweldig!

Dikke Kus,
Christy & Nick

• 27 Mei 2015 - 17:58

Patrick Bakker:

Hey Christy en Nick!
    Jullie hebben volgens mij een prachtige tijd gehad de afgelopen 1,5 jaar. Leuk om jullie zo af en toe te volgen en de foto's te bekijken. Alvast een goede reis gewenst en veel succes met acclimatiseren in Nederland

• 28 Mei 2015 - 20:16

Wim En Paula.:

Nou jongelui welkom terug in Nederland. Het zal wel even aanpassen worden wat het luxe leventje betreft maar jullie kunnen in ieder geval terug kijken op een mooie tijd in Aruba .
    En straks weer gewoon het Nederlandse leventje weer oppakken , maar dat gaat jullie vast lukken .
    Heel veel succes hier en tot wie weet .........
    Lieve Gr Wim en Paula .

• 28 Mei 2015 - 21:41

Oma De Boo:

Lieve chrisje en Nick,nog even en dan gaan je de lucht in opweg naar Nederland,Nou we heten jullie van harte welkom en zijn blij dat je er weer zijn al zal dat voor jullie anders zijn,maar je bent het weer zo gewend hier.Ik zal de Zon voor jullie bestellen zodat het een beetje warm is.Nou hoop jullie vlug te zien en goede vlucht.Liefs Oma en Opa.Tot snel