Twee maanden op Aruba! - Reisverslag uit Eagle Beach, Aruba van Christy Bruijne - WaarBenJij.nu Twee maanden op Aruba! - Reisverslag uit Eagle Beach, Aruba van Christy Bruijne - WaarBenJij.nu

Twee maanden op Aruba!

Blijf op de hoogte en volg Christy

17 Maart 2014 | Aruba, Eagle Beach

Bon Bini!
Wat gaat de tijd snel! Al weer een maand geleden dat ik een verslag heb geplaatst, het word dus weer tijd voor een nieuwe!
Inmiddels zitten we al weer 2 maanden op het eiland Aruba. We gaan ons steeds meer thuis voelen. Het bezoek is ook weer vertrokken naar nederland. Mijn vriendin liet al weten dat ze het zonnetje, strand (en ons natuurlijk haha) nu al mist! Voor ons lijkt het bijna al normaal... Iedere dag opstaan met de zon, iedere dag naar het strand kunnen, iedere dag lekker buiten eten! En iedere dag... Lek gestoken worden door de muggen!! Haha dat is minder... Maarja als dat nou het ergste is...
Het volgende bezoek staat al weer gepland! We krijgen het lekker druk hihi. 9 April komt een ander vriendinnetje van mij samen met haar vriend ons opzoeken voor 2 weken. Gezellig! Daarna hebben we nog 2 weekjes voor ons eigen & rond 8 mei komt er weer nieuw bezoek. Ome Marco & Tante Anneke! Het staat nog niet vast maar waarschijnlijk komen ze een weekje bij ons in huis & gaan we daarna met zijn vieren een weekendje naar Curacao! Super leuk natuurlijk! We moeten dit nog wel boeken en natuurlijk kijken of Nick 2 dagen vrij kan krijgen op het werk. De planning is dat we dan Maandags naar huis (lees: Aruba) gaan & dan komen 3 dagen later papa en mama aan op Aruba!! Wat een drukte maar wat een gezelligheid! Ik heb er al helemaal zin in! Pap & mam komen ons opzoeken voor 3 weken! Ik ben dus al allemaal leuke dingen aan het bedenken die ik wil gaan doen als het bezoek komt. Nick & ik gaan dus nu nog even lekker genieten van onze 3 weekjes "echt" samen!
Verder denk ik dat jullie heel benieuwd zijn of ik al werk heb gevonden! Nee helaas... In het laatste verslag vertelde ik over 2 kapsalons waar ik uit zou gaan kiezen. De ene kapsalon is bij mij sowieso al afgevallen want ze wouden dat ik bijna fulltime kwam werken en ook op zaterdag. Omdat Nick hier van maandag t/m vrijdag werkt zoek ik ook werk voor ongeveer 3 dagen in de week en niet op zaterdag! Dan kunnen we alleen nog maar op zondag wat leuks gaan doen en dat is niet de bedoeling. We willen juist lekker een jaartje genieten! De andere kapsalon had ik wel voor gekozen maar lieten mij weten dat ze eigenlijk pas vanaf April/Mei iemand nodig hebben en nog geen idee voor welke/hoeveel dagen.. Niet zo handig dus! Ik ben dus weer opzoek gegaan of er nog meer (nederlandse) kapsalons zijn die personeel zoeken. Zo kwam ik uit bij een kapsalon van een arubaans meisje die haar opleiding in Nederland heeft gevolgd. Ze doet alles alleen en krijgt het nu toch wel heel druk dus wil er graag een kapster bij. Ik ben er op gesprek geweest maar de kapsalon is nog "in de maak". Ze had eerst een salon in oranjestad maar heeft nu een betere plek kunnen krijgen en zijn nu dus heel de salon aan het verhuizen. Het was dus nog een aardige chaos in de kapsalon. Spiegels hingen nog niet op, dozen stonden overal, de muur moest nog een keer geverfd worden (dat zouden ze de dag ervoor doen maar de schilders hadden de verkeerde kleur verf meegenomen!) en de keuken moest nog ingebouwd worden (dat zouden ze 4 dagen eerder gedaan hebben, maar ook dat is wat verlaat). Allemaal arubaanse praktijken! Ik stond er van te kijken hoe dat allemaal gaat hier maar zoals ze met een vrolijk gezicht zei: "welkom op Aruba!" haha! Ze kon me wel goed gebruiken vertelde ze, maar wil eigenlijk ook iemand voor op de zaterdag. Aangezien de salon toch nog helemaal niet klaar was hebben we afgesproken dat ze einde van de maand (in de hoop dat alles dan af is) meer laat horen! Weer maar afwachten dus... In tussen knip ik wel gewoon mensen bij ons thuis! Vooral collega's van Nick. Lekker buiten in de tuin, de tondeuse erover heen, hoppa! Haha nee hoor ik gebruik ook wel gewoon de schaar! Verder ben ik ook bezig met feathers. Veertjes in het haar. In nederland was dit vorige zomer al een trend (deze verkocht ik toen ook in mijn salon) dus ik dacht misschien kan ik het hier ook eens proberen. Ik heb wat ingekocht vanuit nederland en ben er vrij snel doorheen. Nu heb ik dus weer een nieuwe bestelling gedaan en ga ik misschien nog op marktjes staan samen met een ander meisje.
Verder moet er natuurlijk ook gewoon schoongemaakt worden! Wat een ramp.. Het huishouden.. Haha dat ben ik helemaal niet gewend! Wasjes draaien, badkamer schrobben, en vooral vegen veel vegen.. We hebben hier een witte stenen vloer, dus je ziet er alles op! En een stofzuiger kennen ze ook niet bij iedereen in Aruba. Wij hebben dus alleen een "bezempje". Ik kan bijna iedere dag met dat bezempje door het huis heen. En dan ook zo een heerlijke blik & veger, waarbij je 30 x moet vegen voor het eens op je blik ligt. Heel leuk ook met al die zandkorrels door je huis. HAHA jullie zien het vast al voor je hoe ik daar op de grond zit te tobben!
Maar ook dat komt allemaal goed. Het is de ene keer wat schoner in huis dan de andere keer ;)
Het koken gaat ons ook goed af! We doen meestal om de beurt koken. Van de week hebben we onze eerste gekookte aardappels op in 2 maanden tijd. Haha vooral pap zal dat heel leuk vinden! Verder eten we veel pasta's, rijst, BBQ & sowieso 1 keer per week uiteten! We moeten natuurlijk wel al de beste eettentjes kunnen laten zien als het bezoek komt! En die zijn hier best wel veel! Op veel mooie plekjes. Midden op het strand aan het water, lekker met je voetjes in het zand of juist op het water! Allemaal leuk.
Morgen heeft Nick al weer een vrije dag! Lekker!! Het is dan namelijk Aruba dag. Zoals op internet staat: Op 18 maart viert Aruba, sinds 1976, haar nationale feestdag “Dia di Himno y Bandera” (dag van Vlag en Volkslied). Het is traditie om ook de in Nederland wonende, werkende of studerende Arubanen in de gelegenheid te stellen om deze nationale feestdag te vieren.
Ik ben benieuwd of we er morgen wat van mee krijgen of dat het weer een lekker luier dagje word op het strand.
Ik hoorde dat het in Nederland op het moment ook redelijk weer was. Zeker voor in maart! Lekker hoor, straks liggen jullie in April ook al met z'n alle op het strand! Dan hoef ik jullie niet meer jaloers te maken met mijn 'strand' foto's haha. Ik zal nu weer wat foto's toevoegen. Altijd leuk om te bekijken!
Nou ik ga maar weer eens beginnen met het vegen van ons huisje. Kijken of ik al die zandkorrels te pakken krijg!
Ayooooo!
xxx
Christy & Nick

  • 17 Maart 2014 - 17:21

    Dominique:

    Leuk verslag weer Christy!! Moet er ook wel een beetje om lachen hoor haha. Leuk geschreven. Geniet er van xx

  • 17 Maart 2014 - 19:52

    Dianne:

    Ik heb voor het eerst in mijn carriere zelf Leo zijn haar gedaan met de tondeuse, ja je moet wat proberen he met de kapster ver van huis! Veel succes met het zoeken naar een baan, met lekker af en toe bezoek kunnen jullie je prima vermaken daar dat hoor ik wel! Geniet ze en wij gaan nog geen strandfoto's opsturen hoor, geen gezicht vergeleken bij jullie... Groetjes uit Kortgene! ook van Leo zijn vader en moeder!

  • 17 Maart 2014 - 21:42

    Marc:

    Wat een leuk verslag weer, komt helemaal goed daar in de west!
    Wordt er toch nog wel wat gedaan door het leger!!! want Willems zijn munten zijn niet van blik he.

    Geniet er van en lees je verslagen met plezier.

    Groeten en poot voor Nick.

  • 17 Maart 2014 - 22:27

    Anneke:

    Ben het helemaal eens met de eerdere reacties, weer leuk om te lezen! En mooie foto's!
    Jaja zo'n huishouden runnen is toch ook een hele klus hè, denk dat je bezempje wel versleten is voor we er zijn;) Leuke dag morgen!
    Groetjes van ons

  • 18 Maart 2014 - 13:24

    Jeannet:

    Weer bedankt voor je leuke verslag, Anne was super blij met haar veren vandaag was het de ketting! je foto`s ook bekeken tjonge jonge wat een zaligheid. Leuk dat je binnenkort weer vrienden en familie op bezoek krijgt geniet ervan! Nog effies en ja dan je pa en ma!!!!!
    Groetjes en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Eagle Beach

Christy

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 13955

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 25 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: