Mam & pap op bezoek! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Christy Bruijne - WaarBenJij.nu Mam & pap op bezoek! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Christy Bruijne - WaarBenJij.nu

Mam & pap op bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Christy

28 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Daar ben ik weer!
Het heeft even geduurd, ik zag dat mijn laatste reisverslag op 12 april was, dus het is hoog tijd voor een nieuw verslag.
Er is in de tussen tijd al weer het 1 en ander veranderd. Vorige keer hadden we Jessica & Stephan nog op bezoek. Deze gezellige 12 dagen zijn snel omgevlogen! Op 2e pasen zijn ze weer terug gevlogen naar Nederland. Helaas! Maar Nick en ik konden nog 2 weekjes samen genieten en dan hadden we al weer het volgende bezoek staan!
Het eerst volgende weekend was het weekend van 26 april, Koningsdag. In Nederland een dag vol met feestjes & gezelligheid, in Aruba viel dit zwaar tegen.. Heel erg jammer maar er word niet veel gedaan aan Koningsdag op Aruba! Smiddags hebben we wat rond gereden maar er was weinig leven op het eiland. Dan maar alle hoop in zetten op de avond haha! Savonds hadden we gehoord dat er een feestje was op het strand. Altijd leuk! We zijn er dan ook vol goede moet naartoe gereden maar ook dit viel erg tegen.. Het was een klein feestje, misschien ook omdat we nog redelijk vroeg waren, maar er was nog niet veel te beleven. Helaas weer een domper! Er zat toen nog maar 1 ding op... Flink voor borrelen thuis en met ze alle de highrise (het stapgedeelte in Aruba) in! En ja hoor, gelukkig was dit erg gezellig! Er waren veel vrienden van ons en we hebben er een hele gezellige avond van gemaakt met z'n alle. Zo kan het dus ook!!
De week erna was het op donderdag 1 mei, Dag van de Arbeid. Op Aruba is dit een vrije dag voor iedereen, behalve voor de mariniers! Want die hadden opendag op de kazerne. Daar ben ik natuurlijk met wat andere meiden een kijkje gaan nemen. Erg leuk! Heel veel te doen, demonstraties, kraampjes, eten, drinken & heel veel mensen! 17.500 mensen bezochten de opendag van de marinierskazerne. Een gigantische drukte dus. De opbrengst van deze dag is gedoneerd aan 2 goede doelen. De Fundacion Pa Nos Comunidad kan met dit geld vele in nood verkerende gezinnen ondersteunen. De Animal Relief Foundation & Animal Rights Aruba kunnen met dit geld zich samen inspannen om de leefsituatie van vele dieren op Aruba te verbeteren en het grote aantal zwerfdieren te verminderen door middel van geboortebeperking. Zoals je vaak in het buitenland ziet, ook hier veel zwerfhonden en katten. Nick was na deze dag behoorlijk uitgeblust haha. Hij stond bij de Frisc en moest zwemvesten uitdelen aan al de mensen die met de Frisc een rondje gingen doen over het water. De Frisc is een snel vaartuig die de mariniers gebruiken voor drugs, piraterij enz op het water.
Dan zitten we alweer op 6 mei. Het is dinsdags en dus mijn werkdag bij de kapsalon. Ik had zoals gewoonlijk mijn tas ingepakt met knip spullen & wat lekkers voor de lunch meegenomen. Helaas liep deze dag heel anders dan ik had verwacht.. Ik moest op het werk gelijk meekomen met mijn baas en hij had de meededeling dat ik niet meer hoefde te komen werken. En ik was er net een maand aan het werk! Helaas te weinig werk voor me. Mijn werkdagen stonden eigenlijk nooit vol, zomaar een paar klantjes per dag. Maar wat wil je als je net nieuw bent! De klanten moeten eerst vertrouwen in je krijgen en je leren kennen. En eerlijk gezegt vind ik dat deze kans mij is afgenomen. In 4 weken tijd, waarvan ik maar 2 dagen per week werkte, sta je niet ineens volgepland. Maar of te weinig werk of te weinig klanten, ik kon naar huis. Ik was natuurlijk wel erg teleurgesteld en zat een beetje in een dip maar we gaan gewoon weer verder zoeken! Diezelfde middag is Britt (een vriendin hier op het eiland) naar mij toegekomen & hadden we het idee om naar een hotel te gaan en te vragen of we daar op het marktje mogen staan. Britt verkoopt kleding & sieraden en ik verkoop feathers. Oorbellen, headbands en van alles voor in het haar met veertjes. Het leek ons dus leuk om een team te vormen & zo samen onze spulletjes te gaan verkopen. We hebben ons idee dus gelijk aangepakt en zijn naar hotel Radisson gegaan & hebben met de manager gesproken. Hij had goed nieuws, we mochten dezelfde avond nog met onze spulletjes op het marktje gaan staan! Deze eerste avond viel nog wat tegen kwa verkoop maar we gaan proberen dit iedere week te doen. Ik wacht nu nog op een bestelling uit Nederland & dan ga ik het ook weer proberen. Heerlijk met mijn eigen ding bezig zijn!
Twee dagen later, donderdag 8 mei, kwam het nieuwe bezoek alweer aan! Ome Marco & Tante Anneke. Super leuk! We hebben weer veel leuke dingen gedaan met het bezoek, veel van het eiland laten zien, lekker uit eten geweest & natuurlijk op het strand gelegen. Precies een week later zijn we vertrokken naar Curacao! Samen met Marco & Anneke. Hier zijn we van vrijdag morgen tm maandag middag geweest. Heel leuk om ook eens op een ander eiland te kijken. Ook hier hebben we lekker gerelaxed op het strand maar ook het eiland rondgetoerd. Curacao heeft meer baaitjes, in Aruba zijn dat meer lange brede zandstranden. Verder heeft Curacao erg leuke en gezellige tentjes om wat te drinken, eten en om te stappen. Hier hebben we natuurlijk gebruik van gemaakt. Lekker gegeten & cocktails gedronken op de happyhour! Ons appartement was ook mooi. Morena Resort. Helaas ging dit weekendje ook weer heel snel en zijn we maandags weer terug gevlogen naar Aruba. 20 minuutjes vliegen en je staat weer in het zand op Aruba haha! Marco & Anneke zijn nog een aantal dagen met zijn 2 gebleven op Curacao en zijn vanaf daar terug naar Nederland gevlogen.
Veel rust hadden we niet, 3 dagen later kwamen papa en mama alweer richting Aruba!! De tijd vliegt zo wel om! Ondertussen gaat het werk van Nick ook gewoon door. Toen wij in Curacao zaten zijn er 2 zware criminelen ontsnapt uit de gevangenis in Aruba. Dinsdag op woensdag avond & nacht zijn de jongens allemaal opgeroepen omdat er rellen en brand waren uitgebroken in de gevangenis. Ze hebben daar geholpen zodat er niet nog meer gevangenen zouden ontsnappen. Hier kunnen jullie eventueel nog het nieuwsbericht lezen: http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2014/05/21/mariniers-ingezet-bij-opstand-gevangenis-aruba
Gelukkig is alles meegevallen & zijn de andere gevangenen allemaal nog op hun plek.
Na een rustigere nacht voor Nick was het dan eindelijk donderdag 22 mei. De grote dag voor mij! Eindelijk pap en mam weer zien na 4 maanden!! Ze landen om 16.30u op Aruba. Je begrijpt het al vanaf smorgens had ik al de zenuwen! Wat was het fijn om ze weer te zien! En wat is het nog steeds fijn! We zijn heerlijk aan het genieten met z'n alle. Veel leuke dingen doen en veel laten zien aan pap en mam. Ze vinden het helemaal leuk op Aruba & ja ze liggen ook veel op het strand haha. Ook de vliegreis was helemaal goed gegaan bij mama. Daar was ze natuurlijk erg zenuwachtig voor omdat ze niet van vliegen houd & dan nu een lange reis van 10 uur! Gelukkig viel het haar allemaal mee! (betekend dat misschien nog een tweede keer naar Aruba?!.............)
Haha eerst nu nog lekker genieten van alles! Ze blijven in totaal 19 dagen dus tot 10 juni. Nog 2 weken allemaal leuke dingen doen! Morgen is het Hemelvaartsdag en dus heeft Nick ook vrij. We hebben tm zondag een lang weekend vrij om van alles te doen. Dus dat gaat helemaal goedkomen!!
Nou als ik zo naar boven scroll heb ik weer genoeg gekletst. Jullie hebben weer heel wat om te lezen!
Ik voeg natuurlijk nog wat leuke foto's toe, om jullie stiekem een beetje jaloers te maken hihi! Gelukkig word het in Nederland ook steeds wat warmer & kunnen jullie ook bijna van de zomer gaan genieten!
Tot volgende maand!
Heel veel liefs
x
Christy & Nick


  • 28 Mei 2014 - 23:29

    Conny Markusse:

    Hoi Christy en Nick wat geweldig weer van jullie te horen. Wat een prachtige tijd hebben jullie op Aruba. zZet er allemaal prachtig en lekker warm uit. Geniet nog lekker met je vader en moeder, doe iedereen de groetjes en een dikke knuffel van ons groetjes Aart en Conny

  • 29 Mei 2014 - 10:30

    Jeannet:

    Super leuk weer allemaal, geniet met volle teugen van het bezoek van je pa en ma niet teveel in de zon laten zitten zonder petje en lekker moe maken! Veel liefs en groetjes

  • 30 Mei 2014 - 20:10

    Dianne:

    Hoi! Jammer van je werk in de kapsalon, maar super leuk dat jullie zelf spulletjes mogen verkopen! Wij hebben ook in Morena resort gelogeerd toen we op Curacao waren! Grappig. Heel veel plezier nog met je pa & ma en laat ze niet te bruin worden hè!!
    Genieten maar!! Groetjes Dianne x

  • 18 Juni 2014 - 10:51

    Paula En Wim:

    Hallo luitjes,
    En is de rust weergekeerd na alle bezoekjes? En staan er nog veel op het programma, of is het voorlopig gedaan? Wel jammer dat je werk niet door ging, want dat is ook een mooie afleiding maar blijf maar proberen, wie weet heb je een keer beet. We genieten iedere keer weer van je mooie verhalen, leuk om te lezen. Dus als je je verveeld ga je maar aan de schrijftafel zitten, ook een leuk tijdverdrijf. Nou luitjes het ga jullie goed en lieve Gr uit een

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Christy

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 915
Totaal aantal bezoekers 13952

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 25 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: