De laatste maandjes gaan van start! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Christy Bruijne - WaarBenJij.nu De laatste maandjes gaan van start! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Christy Bruijne - WaarBenJij.nu

De laatste maandjes gaan van start!

Blijf op de hoogte en volg Christy

30 Maart 2015 | Aruba, Aruba

Bon dia!!
Tijd om jullie even op de hoogte te brengen van de avonturen in Aruba haha. Het is al weer 30 maart.. Dat betekent dat we over minder dan 2 maanden al naar huis toe komen! Onze einddatum staat op 28 mei, dan vertrekken we weer naar Nederland. Wat gaat de tijd ineens super snel!
Maar nu eerst even terug in de tijd.

Mijn laatste reisverslag was op 12 februari. Zaterdag 14 februari was het natuurlijk Valentijn en ben ik behoorlijk verwend. Ontbijtje, een hele mooie armband cadeau gekregen & savonds zijn we lekker uit eten geweest bij Quinta Del Carmen. Voor de gene die Aruba hebben bezocht, Quinta Del Carmen is het nieuwe zuster restaurant van de eigenaren van Barefoot. Waar je ook zo heerlijk kunt eten!! En ja ook Quinta is een top restaurant met geweldig goed eten. We hebben dus heerlijk gegeten en een gezellig dagje samen gehad.

Zondag 15 februari was de grote carnavals parade op Aruba! Heel Oranjestad word dan afgezet en er komt een hele grote optocht langs wat ongeveer een uurtje of 3 duurt. Voor de mariniers is er dan altijd een aparte stand en wij stonden dus met al Nick zijn collega's en mijn vriendinnen bij deze stand. Hartstikke gezellig! Het enige nadeel is dat het natuurlijk midden op de dag is.. Dus volle zon & 30 graden is best even pittig midden in de stad. En dan met alcohol erbij.. Dan weet je het wel haha! Maar we hebben een gezellige dag gehad & afgesloten met een pizza eten met Sijb (collega van Nick) & Claudia.

De kittens die we hadden sinds 6 februari zijn best een tijdje gebleven. Totaal 3 weken hebben we ze in huis gehad. O wat werden ze druk! Deze kleine boefjes waren totaal niet schuw en sprongen overal waar ze konden in en op. Gelukkig had ik de plantenspuit om ze af en toe even te waarschuwen dat Christy in de bank klimmen niet zo heel leuk vind. Omdat het natuurlijk broer en zus was, was het best lastig deze kittens kwijt te kunnen. Het liefst wouden we ze allebei tegelijk kwijt omdat ze zo aan elkaar gehecht waren. Maar de meeste mensen willen maar 1 kitten. Toch kwam er een vrouw kijken naar 1 van de kittens en die vond ze samen toch wel heel leuk. Dus ze heeft ze allebei mee genomen! Af en toe krijg ik nog een foto of filmpje van ze en ze hebben het harstikke naar hun zin bij hun nieuwe baasje. En gelukkig zijn ze nog samen gebleven!
Daarna heb ik geen nieuwe kittens meer aangenomen omdat we nog bezoek kregen en nu in onze laatste maandjes gaan we het ook niet meer doen. Gelukkig heb ik 3 kittens goed geholpen!

Op zondag 1 maart hebben we nog een heel leuk festival gehad. Flip Flop Festival! Lekker op je flipflops naar het strand en daar gezellig drankjes doen & dansjes. Het was dit keer op Eagle Beach dus dat was heel fijn voor ons want wij wonen aan Eagle Beach. In een paar minuutjes lopen stonden wij dus op het Festival. Helaas was het niet heel lekker weer en ging het tegen de avond spetteren.. Het festival duurde tot 00.00u en het spetteren werd steeds erger en er kwam regen. Het grappige is dat regen in Aruba helemaal niet zo erg is! In Nederland zou ik gelijk naar huis gaan als het hard gaat regenen tijdens een festival. Hier hebben we lekker met zijn alle door gefeest in de regen! Heel grappig om te zien dat iedereen even vrolijk blijft en ook al is iedereen doorweekt, het blijft een feestje!

Vrijdag 6 februari. Om 18.00u landen mijn vriendinnetjes op de Reina Beatrix Airport Aruba. Angelique en Jessica. Voor Angelique was het de tweede keer op Aruba! Zij was ons eerste bezoek in Februari 2014 en nu ons laatste bezoek! Voor Jessica was het de eerste keer op Aruba. Na thuis te hebben bijgepraat, opgefrist en wat lekkers gegeten waren ze nog niet moe en dus... Gelijk op stap! Het was een super gezellige avond en een gezellig weekend! Nick was er dit weekend nog bij, dus hij kon 2 avonden met 3 vrouwen op stap. Vermoeiend haha! Nee hoor Nick vond het hartstikke gezellig!
Maandag morgen moest ik Nick al vroeg weg brengen.. Hij moest om 07.00u op de kazerne zijn want hij vloog die dag naar Amerika voor een training van 3 weken. De meiden gingen gezellig met me mee! Omdat we toch al zo vroeg uit bed waren hadden we gelijk besloten om na het vertrek van Nick maar gelijk door te rijden naar de Hooiberg. En dus hebben we om half 8 de Hooiberg beklommen. Goed bezig!
Verder heb ik 2 hele gezellige weken gehad met de meiden. Ik vond het super leuk dat ze er weer waren en we hebben ook veel leuke dingen gedaan. Veel strand natuurlijk. we zijn naar de dierentuin van Aruba geweest (mini maar wel leuk om te kijken). lekker uiteten geweest, op stap geweest, we hebben gesnorkeld, de meiden hebben nog een rondje op de jetski gedaan, wat toertjes over het eiland gemaakt, veel zwerfhonden gevoerd (Jessica had brokjes gekocht in de supermarkt, de dierenvriend!), we hebben ge SKY DIVED! en... we zijn helaas ook veel ziek geweest.
Eerst even over het skydiven. Wat was dit gaaf!! Ik had het al een tijdje in mijn hoofd om te doen en had het aan Nick voorgesteld maar voor hem hoefde het niet. Ik dacht: weet je wat, ik stel het voor aan de meiden. En ja, ook hun wouden deze stoere ervaring wel meemaken! Er zat een duur prijskaartje aan maar het was het echt waard! We waren al zenuwachtig om te bellen om de afspraak te maken. De dag van te voren was ik ook al heel zenuwachtig. Maar de dag zelf ging alles vanzelf! Al mijn zenuwen waren verdwenen toen ik bij de Skydive was. Helaas mochten we niet met zijn drieën tegelijk. Je gaat een heel klein vliegtuigje in (echt heel klein!) en er gaat natuurlijk een man/instructeur met je mee. We mochten dus met zijn tweeën tegelijk. Angelique en ik gingen samen. Jessica vond het niet erg om alleen te gaan. We hadden afgesproken bij de Skydive Hut. Dit is richting de Noord-kant van het eiland. Vanaf daar gingen we met een busje naar de Airport, daar stond het vliegtuig klaar. VLIEGTUIG?! Echt toen ik dat mini toestelletje zag kreeg ik wel even de kriebels! Wat een klein ding! Ik dacht als die überhaupt maar de lucht in komt!
Maar daar gingen we dan. Instructies werden uitgelegd, riemen werden vastgemaakt en op naar het vliegtuig(je). We moesten er serieus in kruipen, zo klein was het. We zaten er dus met zijn vieren in, Angelique, ik en 2 instructeurs. Maar daar was het ook mee gezegd, we zaten in elkaar gevouwen, en er was geen ruimte meer om nog een tas of iets tussen te zetten. Nouja geen probleem, ik zat en ik dacht gaan met die banaan!
En daar gingen we hoor. Het vliegtuigje kwam amper vooruit maar hoppatee. Ik schrok wel even toen die los liet van de grond! Want dat is veel anders dan bij een KLM haha. Dit voelde je gigantisch in je buik en hij slingerde van links naar rechts. Maar we waren los! Even later zaten we in de lucht, hoog in de lucht met een prachtig uitzicht over Aruba. We gingen naar 10.000 feet, ongeveer 3,5e km hoog! Dit heeft denk ik wel 20 minuutjes geduurd voordat we zo hoog waren. Alles werd intussen nogmaals uitgelegd. Wat we moesten doen en wat we vooral NIET moesten doen tijdens de sprong.
We werden aan elkaar geklikt, vast aan de mannen die met ons mee sprongen. En het was tijd, 10.000 feet gaf zijn horloge aan. Angelique mocht eerst, want die zat bij de deur. Daar ging ze hoor, deur open, voetje naar buiten en ze was weg! Toen mocht ik! Langzaam naar de deur opening, voetje naar buiten op het plateau zetten. Dit was nog niet zo makkelijk want er staat natuurlijk een gigantische wind zo hoog! Dus mijn voet ging alle kanten op behalve op dat plankje haha! Gelukkig hielp mijn instructeur super goed en voordat ik het wist telde die af: 3, 2, 1 en GAAN! En daar gingen we, we vlogen door de lucht!! Wat een kick geeft dat zeg, echt geweldig. Mijn wangen werden alle kanten opgeblazen haha dat is wel te zien aan de foto's die tijdens de sprong zijn genomen. De vrije val duurde ongeveer 30 seconden met een snelheid van 120 mph! Voordat ik het wist was de parachute al los en zweefde we door de lucht. Ik kon alles zien en herkennen van Aruba. Het was super mooi en ik ben heel blij dat ik het heb gedaan! Ook onze landing was perfect, ik kwam mooi op me voeten neer en bleef nog staan ook, waarop ik een andere instructeur hoorde zeggen: 'awesome landing!'
Alles werd vast gelegd op film, vanaf het begin tot einde dus dat is super leuk om nu nog terug te kijken. Ook hebben ze heel veel foto's gemaakt. Nu kan ik het nog aan iedereen laten zien! ZIE FOTO'S ONDERAAN!

Helaas zijn we ook een aantal dagen ziek geweest. Het begon bij mij op een vrijdag dat we uiteten gingen samen met wat meiden uit Aruba. Ik voelde het al aankomen.. Buikgriep! Waarschijnlijk weer overgenomen van de kindjes van het werk.. Echt balen is dat! Ik heb bijna niet aan tafel gezeten bij de rest van de meiden maar meer buiten op de parkeerplaats.. Toen mijn vriendinnen hun hoofdgerecht op hadden zijn we dus ook gelijk naar huis gegaan. Hier heb ik nog een hele nacht moeten overgeven. De volgende dag ging het gelukkig beter! Het misselijke gevoel was weg en ik kon wat eten. Maar... Jessica had het al van me overgenomen en was ook snachts al gaan overgeven en kreeg geen hap meer door haar keel. Virus in huis! :(
Gelukkig voelde we ons zondag allebei weer beter. Dat moest ook wel want maandag hadden we de skydive op het programma staan! We hebben allemaal rustig aan gedaan, niet stappen, geen alcohol en maandag voelde we ons alle drie top!
Helaas was het na de sprong van Angelique weer raak.. Angelique was nu aan de beurt.. Tot woensdag heeft ze zich slecht gevoeld. Het is echt het rondje rond gegaan en dit was natuurlijk echt balen. Een aantal dagen hebben we niks kunnen doen. Gelukkig hebben we de andere dagen wel heel goed besteed en hebben ze als nog een top vakantie gehad! Toch meiden?!
Vrijdag 20 februari was het dan weer tijd voor de meiden om naar huis te gaan..

Ik had nog een weekje te gaan voordat Nick weer thuis kwam. Ik heb deze week heel weinig gedaan omdat ik dinsdags mijn teennagel heb weg laten snijden. Hij was weer eens ingegroeid.. En dus heb ik een week niet gewerkt en met het voetje omhoog gezeten. Nu moet ik nog even uitkijken voor stof en zand maar het gaat de goede kant op gelukkig!

En gisteren is Nick dan eindelijk weer thuis gekomen van zijn Mout Training! Na 3 weken Amerika was het weer wel tijd voor het warme Aruba. Hij heeft temperatuurs verschillen gehad in Amerika van -2 tot aan +24! Erg wisselend dus. Mout staat voor Movement On Urban Terrain. Optreden in verstedelijkt gebied, dus in dorpen, steden, huisjes. Hij heeft het naar zijn zin gehad maar is toch wel weer blij dat hij terug is op Aruba!

Nu moet hij nog even 2 daagjes werken en vanaf woensdag heeft hij vrij tot na de Pasen :) Ik moet deze week ook weer gewoon werken dus vanaf vrijdag hebben we even lekker lang weekend samen! Heerlijk!

Ik ben al een beetje bezig met spullen opruimen. De grote kisten die hier naar toe zijn gebracht met al onze spullen uit Nederland moeten natuurlijk ook weer een keer terug. En omdat ze ongeveer 8 weken onderweg zijn (met de boot) zullen ze dus 1 deze weken weg moeten! We moeten dus al veel spullen gaan inpakken! Gek zeg.. Zeker als je hier nog 2 maandjes zit.. Dat word kaal in huis! Het gene wat we deze weken gaan doen is genieten! Veel genieten van de laatste weken op dit prachtige eiland. De tijd gaat zo snel, voor we het weten zijn we weer thuis!

Ayo! Groetjes aan iedereen!

Christy & Nick.

  • 01 April 2015 - 22:12

    Anneke:

    Was weer een leuk verslag van jullie Aruba avontuur. Geniet nog van de laatste maandjes samen op het happy island. We hopen jullie eind mei weer op het mooie eiland Noord Beveland te zien! Lieve groetjes Marco en Anneke

  • 04 April 2015 - 22:02

    Oma De Boo:


    Hoi chrisje,wat een lang verhaal weer van al je belevenissen.Dat ga je straks zeker allemaal missen,maarja aan alles komt een eind.Geniet er nog maar even van en kan je straks terug kijken op een mooi avontuur.Dat kan niemand je meer afnemen en vele zullen jaloers zijn op jullie,Nou we wensen je fijne Paasdagen en Lieve Groetjes weer van Oma en Opa.Doeeeiii xxxx

  • 07 April 2015 - 18:43

    Paula En Wim :

    Hallo jonge luitjes,

    Als je dit berichtje leest kunnen je inmiddels gaan aftellen. Heb je al een kalender waar je nu elke dag, een dag af ga knippen? Lijkt me leuk. En hebben je de paasdagen goed doorgebracht? Eieren verstopt? Nou wij zijn de paasdagen naar Bilthoven geweest, naar Wijnand was heel gezellig, redelijk weer gehad. Momenteel is het hier ook heel zonnig, de temperatuur iets lager dan bij jullie,maar wel veel zon. Volgens de weerkaart krijgen we zomaar een hele week mooi weer, en als jullie dan terug komen is het op.( ha ha ) Maar als jullie een beetje geacclimatiseerd zijn is het misschien wel leuk om jullie verhalen nog eens te horen. Is het al bekend welke datum je terug komen?
    Nou verder gaat het allemaal z' n gangetje in Nederland gelukkig.
    Ik ga nog even een wandeling maken en zou zeggen misschien nog een berichtje van jullie kant!!!!
    Heel veel lieve gr van Wim en Paula uit een

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Christy

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 13947

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 25 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: