Alweer 3 weken van huis! - Reisverslag uit Eagle Beach, Aruba van Christy Bruijne - WaarBenJij.nu Alweer 3 weken van huis! - Reisverslag uit Eagle Beach, Aruba van Christy Bruijne - WaarBenJij.nu

Alweer 3 weken van huis!

Blijf op de hoogte en volg Christy

05 Februari 2014 | Aruba, Eagle Beach

Bon Bini!
Hierbij mijn tweede reisverslag vanaf Aruba.
Inmiddels zitten we (morgen) alweer 3 weken op Aruba!
Zoals ik in mijn vorige verslag heb verteld, is Nick zondag vroeg vertrokken naar Amerika. 2 weken op training. Zelf vinden we het niet zo een fijne timing. We zijn er nog maar net en hebben de eerste weken veel moeten regelen dus weinig ontspanning samen gehad. Maar werk is werk dus ook de trainingen voor Nick gaan gewoon door! Met Nick gaat alles prima in Amerika, iedere dag hebben we gelukkig contact.
Hier gaat ook alles goed, al is het weer even wennen. Van het altijd gezellige thuis in Kortgene, waar we toch altijd wel met zijn vieren of vijven aan tafel zaten, zijn we nu maar met zijn tweetjes. En nu ik zelf alleen! Ik mis thuis ontzettend, de gezelligheid, mijn familie en vrienden en nu is Nick ook nog weg.. Het is dus even bikkelen! Gelukkig heb ik hier hele lieve meiden om me heen, die in hetzelfde schuitje zitten. Al de mariniers zijn naar Amerika. Ik heb de eerste nacht dus een gezellige logee gehad & ook de tweede dag heb ik met een paar meiden samen gegeten en savonds nog even de stad in geweest. We maken er ondanks gewoon een feest van!
Vanmorgen had ik een afspraak bij de pedicure en daarna dacht ik, laat ik is even zelf op pad gaan. Ik heb nu een huurauto tot donderdag. Ik ben dus wat wegen in gereden waar ik nog niet geweest was en heb af en toe nog wat mooie fotos gemaakt. Aangekomen in Oranjestad, waar non stop file staat.. Ja ook hier in Aruba is er file! Ik weet niet hoe maar altijd sta je bij oranjestad vast.. De Arubanen rijden zo op het gemak dat er vanzelf wel file ontstaat! Maar goed geen probleem ik had geen haast dus ik kan lekker file rijden. Tot dat in de file mijn auto'tje ineens spontaan uitvalt! Ik schiet natuurlijk gelijk in de stress, want net als mijn auto uitvalt gaat de rij autos weer rijden.. Maar gelukkig, ik draai de sleutel om en hij start weer! Prima ik rij weer een stukje verder.. Totdat de auto weer uitvalt, en weer, en weer.. Maar dat is niet leuk meer! Ik ben even een mooi stukje strand opgereden heb de auto maar even helemaal uitgezet en ben zelf even op een steen in de zon gaan zitten. Ik dacht hij heeft misschien een zonnesteek! 10 minuutjes later stap ik weer in en voeg ik me weer toe in het file rijden. Totdat we weer stilstaan en jahoor, mijn auto weer uitvalt! Inmiddels heb ik het zo warm gekregen van al dat aan/uit gedoe dat ik mijn airco maar eens aanzet. Ik zet hem (zoals altijd hier) op steenkoud maar hij word hartstikke warm! Nou ik zal je vertellen, ik zweette me kapot daar in dat bakkie! Niks voor mij als er iets mis gaat, en vooral net natuurlijk zonder m'n handige Nick naast me. Gelukkig reed ik net voorbij een zijstraatje waar geen file was dus ik ben er als een speer ingeschoten en heb allerlei straatjes gepakt zodat mijn auto maar bleef rijden en niet meer kon uitvallen! Ik ben gelijk na het autoverhuur bedrijf gereden om mijn verhaal te doen, want ik was al bang dat even later m'n auto misschien uit elkaar sprong. Volgens mevrouw is het niks geks, en mag ik er gewoon mee verder rijden tot morgen. Dan moest ik hem toch al inleveren. Nou nou nou.. Ik was blij dat ik m'n auto in z'n parkeervak kon zetten en lekker binnen kon afkoelen met een glas ijskoud water! Ze vinden hier niks gek.. Al rij je zonder spiegels, geen probleem. Al rij je zonder motorkap, geen probleem. En stress?! Dat kennen ze hier niet! Daar kan ik dus nog veel van leren, haha.
Ons huisje bevalt ook goed. De airco is inmiddels gemaakt, ik weet nu hoe de wasmachine werkt, de droger niet maar ik hang het gewoon buiten en beestjes hebben we gelukkig niet meer gehad in huis!
We hebben ook vorige week donderdag al een auto gekocht. De grote (soort van) jeep. Maar de mensen van wie we de auto hebben gekocht hebben nog steeds geen geld binnen. Ook dat kan hier soms dagen, of wel weken duren. Dus gelukkig heb ik mijn mini huurauto nog! Al voel ik me daar nu ook niet meer zo prettig in haha.
Vanavond gaan we op stap met de meiden want het is Ladiesnight hier iedere woensdag avond. Altijd leuk!
Zondag is er een groot feest hier op Nikki Beach van 12.00 tot 22.00u. Het lijkt een beetje op dancetour in Nederland maar dan natuurlijk andere muziek en lekker op het strand! DJ Quintino uit Nederland komt over, niet iedereen zal dit wat zeggen maar de feestgangers uit nederland vast en zeker wel!
Ook komt zondag mijn vriendinnetje Angelique uit Nederland! Ze blijft tot 28 februari, bijna 3 weken, dus dit vind ik heeeel leuk! Ben benieuwd hoe zij het allemaal gaat vinden hier op Aruba! We gaan er in ieder geval een mooie vakantie van maken voor haar!!
Ik ga pas vanaf maart werken zodat ze niet alleen zit. Toevallig heb ik maandag een gesprek gehad bij een kapsalon hier op Aruba. Leuke, mooie salon en ze zoeken iemand vanaf (midden) maart. Dit komt dus heel goed uit voor mij! Maar ik heb volgende week ook nog een gesprek bij een andere kapsalon en daarna ga ik beslissen welke ik leuker vind enz. Met werk komt het dus waarschijnlijk wel goed bij mij! Al mis ik natuurlijk wel mijn eigen salonnetje en klantjes! Ik hoop dat jullie allemaal een goede kapper hebben gevonden!
Ik had in mijn gedachten om ook thuis lekker te gaan knippen. Sowieso Nick natuurlijk en wat collega's van hem en vriendinnen. Maar toen ik Nick vorige week helemaal geinstalleerd had, midden in de woonkamer, spiegel aan de muur, kapmanteltje om, kwamen we erachter dat het Volt percentage hier natuurlijk veel anders is. Het is hier iets van 110 Volt, de helft dus van Nederland. Dus je begrijpt het al, mijn tondeuse gaf geen kik! Oke hij trilde heel zachtjes.. Maar ik kwam nog niet eens door dat korte koppie van Nick heen.. Dus helaas, dat ging hem niet worden! Daar moet ik nu even wat op gaan verzinnen. Of een omschakel ding kopen of een arubaanse tondeuse kopen..
Verder is het hier iedere dag prachtig weer. Iedere dag word je wakker met de zon! Er zijn wel ook vaak veel wolken maar omdat het hier best wel hard waait zijn die ook weer zo voorbij gewaaid. Wel regent het ook best af en toe! Maar dit zijn buitjes van een kwartier en daarna schijnt de zon weer volaan. Je moet wel heel erg oppassen als het geregent heeft want dan worden de wegen heel erg glad.. Blijkbaar komt er dan olie omhoog. Je ziet dan ook vaak kleine ongelukjes langs de weg. Zelf rij ik dan maar heel zacht want we kunnen het beter maar voorkomen! En die Arubanen rijden al niet als de beste. Ze remmen opeens uit het niets, geven soms geen richting aan, schieten er soms voor als het eigenlijk niet kan enz. Oppassen dus!
Nou inmiddels ben ik alweer een halfuurtje verder haha.. Er staat voorlopig weer even genoeg in het verslag voor het thuisfront. Over een week of 2/3 komt het volgende verslag. Dan is Nick ook weer lekker thuis!! En hebben we hopelijk een auto, en meer nieuws over een baan voor mij!
De groetjes aan iedereen en heel veel liefs van ons!
Christy & Nick

(Foto's zijn bijgevoegd! Staan wat door elkaar maar spreekt voor zich haha)

  • 05 Februari 2014 - 21:27

    Anneke:

    Bon Bini Aruba!
    Super om weer een nieuw en spannend reisverslag van jullie te lezen....wat een avontuur! Succes met het vinden van een leuke baan en alvast veel plezier met je vriendinnetje daar op Aruba! Ben trouwens wel benieuwd naar de "coupe" van Nick, half kort half lang.....
    Het gaat jullie goed!!!
    Liefs uit Kats

  • 06 Februari 2014 - 08:53

    Jeannet:

    Goedemorgen!
    Leuk weer je verslag je maakt wat mee zo, hopen dat de auto die je straks krijgt wat beter gaat! Geniet van de komst van je vriendin en doe Nick de groeten als je hem spreekt. Liefs en groetjes Jeannet

  • 06 Februari 2014 - 09:42

    Debby Van Der Burg:

    Hey meis,nou klinkt allemaal goed daar. Fijn dat t met werken wel goed komt. En gelukkig ben je niet helemaal alleen nu nick weg is. En gelijk heb je,lekker stappen. Hopenlijk heb je snel je andere auto want t klonk wel een beetje eng. Echt iets voor jou. Haha. Nou ik lees je volgende verslag wel weer over een paar weken. Veel plezier met alles wat je gaat doen. Een knuf uit sint philipsland

  • 06 Februari 2014 - 16:36

    Conny:

    Hoi Chris, hartstikke leuk je verslagen. Wat een ervaring alles wat je daar allemaal meemaakt.. Leuk dat je straks weer kan gaan knippen, wij missen je natuurlijk allemaal, ook vanwege je knipkunsten, we zijn allemaal op zoek gemoeten naar een nieuwe kapper, ja zo goed als het bij jou geknipt wordt, ja dat bestaat natuurlijk niet. Heel plezier straks met je vriendin en geniet ervan.
    lieve groetjes Conny

  • 09 Februari 2014 - 12:22

    Dianne En Leo:

    Hoi Christy en Nick!
    Eindelijk je veslag gelezen, ook de eerste! Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!
    Ups en downs het hoort er allemaal bij maar het gaat jullie goed zo te lezen.Heel veel plezier met je vriendin uit Nederland, dat gaat wel goed komen denk ik. Je kleurtje gaat al goed passen bij al die arubanen :)
    xxx Leo en Dianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Eagle Beach

Christy

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 13965

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 25 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: